utorok 27. novembra 2012

Upírske denníky Znovuzrodenie & Fantóm

Autor - neznámy (zato vydané pod menom L.J.Smith)
Originálny názov - the Vampire diaries: The hunters - Phantom
Diel - jedenásty a dvanásty
Pôvodne diel - ôsmy (no jasné, Američania nemusia všetko deliť na dve polovice)
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - obe 2012
Väzba - viazaná
Počet strán - Znovuzrodenie - 208, Fantóm - 184

Možno sa čudujete, prečo som sa rozhodla spraviť spoločnú recenziu, ale rozhodne to nie je preto, aby som si uľahčila prácu. V Amerike vyšli ako jedna kniha a rozhodne cítiť, že sú jedno.

Dopredu sa ospravedlňujem, že z 11-ky prezradím jednu dôležitú vec, ale bez nej sa nedá písať o 12-ke (hoci to nie je veľmi prekvapivé)

Anotácia - Znovuzrodenie
Elena Gilbertová a jej priatelia zachránili svoje mesto Fell's Church pred zlými silami odhodlanými zničiť ich, lenže za jeho oslobodenie zaplatili vysokú cenu - Damonov život. Damonova smrť všetko zmenila. Elena so Stefanom konečne môžu byť spolu. Dokáže však Elena na Damona zabudnúť?
Zatiaľ čo sa jej po nociach sníva o tom, že sa s Damonom stretáva, okolo Fell's Church sa sťahujú ďalšie temné sily, horšie, než kedykoľvek predtým, pretože napádajú priamo ľudské srdcia…


Anotácia - Fantóm

Damon žije!

Už to nie je len postava zo snov, skutočný, živý Damon so svojím typickým sarkastickým úsmevom sa objaví pri Eleninej posteli, aj keď pre ostatných zostáva naďalej mŕtvy.Medzitým Elenu a jej priateľov vo Fell´s Church ohrozuje neznámy fantóm, ktorý sa živí negatívnymi emóciami a stále silnie. Podnecuje vo všetkých tie najhoršie vlastnosti a najmä žiarlivosť. Damon a Stefan sa pod jeho vplyvom znovu obracajú proti sebe. Podarí sa Elene zabrániť ďalšiemu konfliktu medzi bratmi? Nájdu v sebe dosť sily, aby fantóm premohli?






Môj názor

Knihy ma veľmi sklamali. Som veľká fanúšička VD a na knihy som sa veľmi tešila. Od prvej strany však bolo cítiť, že to už nepíše L.J.Smith a tak to aj vypadalo. Čo sa týka Znovuzrodenia, trištrvrte knihy bolo totálne o ničom, každý žiarlil na každého. Žiadny príbeh, len fňukanie. Trošku pozitívnejšie to začalo byť, keď zmŕtvyvstal Damon. Tým vlastne skončila jedenástka. V dvanástke sa žiarlivosť vystupňovalo, okrem toho ma brutálne iritovalo skloňovanie slova Fantóm. A taktiež to, že Meredith zmenili priezvisko zo Sulezovej na Suarezovú.
Boj s fantómom ako taký zabral dobrú polovicu knihy, úplne zbytočne.


Výsledok? Podľa mňa, bolo tak strašne zbytočné písať pokračovania. Celé to bolo len a len o peniazoch. Zbytočné predĺženie, rozdelenie, všetko.


A vo februári sa môžeme "tešiť" na trinástku a zyšok roka na 14 až 16. To by mal byť (dúfam) koniec.



Kam ďalej?

6 komentárov:

  1. Upírske denníky chcem raz dočítať (dúfam, že sa dočkám, pretože tých pokračovaní je už priveľa) tak, aby som si mohla povedať, že to za niečo stálo, pretože posledná časť, ktorá ma bavila bola 4, ostatné knihy som otvárala už len zo zvedavosti, či to u mňa ešte má nádej, no neviem, je to už len napísané aby bolo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mne sa páčili aj 7-10 ;)

      Odstrániť
    2. Podľa mňa tam toho bolo príliš veľa, kitsune, moloch, temný rozmer,... Nemám rada knihy, v ktorých je toho proste priveľa, autorka sa podľa mňa mala zamerať len na upírov, poprípade vlkolakov, čarodejnice ale keď spisovateľka priplietla do deja toľko neskutočných postáv z japonskej kultúry (čo ja fakt nemusím) pokazila tým celú knižnú sériu. Z hlavnej hrdinky Eleny som bola znudená, pretože jej autorka dala príliš veľa schopností, človek, upír, neupír, duch, na nič si nepamätá,také krídla, onaké krídla, najčistejšia krv,... No proste toho bolo veľa a bolo cítiť, že je to písané nasilu. Ale, nemôžem sa veľmi čudovať, keďže viem, že to pravdepodobne autorka nepísala :). Aký je tvoj názor? :)

      Odstrániť
    3. Ja mám rada proste všetky až do 11 dielu. Jasné, niektoré sú o čosi slabšie, a bolo tam toho priveľa ale v tomto prípade mi to nejako nevadilo ;)

      Odstrániť
  2. Miluju ten seriál!Nemůžu se odtrhnout od děje..A tak jsem si řekla,že jednou zkusím i knihu,ale přečetla jsem asi první kapitolu a musela jsem zavřít knihu!To bylo tak nudné,nepoutavé..Zkoušela jsem se znovu vrátit ke čtenía,ale strašně mě to nebavilo...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kolko ludi tolko chuti...ale mne sa paci cela seria.dej sa lahko vryje do pamati a hlavne ze su akurat do ruky a nie su hrube ako dve biblie dokopy :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.