nedeľa 2. decembra 2012

Stefanove denníky 3 - Pomsta (L.J.Smith)

Originálny názov - The Vampire diaries: Stefan's diaries: The Craving
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2012
Väzba - viazaná
Počet strán - 232

Anotácia
Stefan Salvatore sa vyrovnal s tým, že je upír. Udalosti za posledných pár mesiacov ho prinútili vytriezvieť a hmla jeho vlastné krvežíznivosti sa začala zdvíhať. Cestuje do New Yorku, aby začal nový život, v ktorom nebude musieť zabíjať ľudí, aby prežil. Namiesto toho sa živí na zvieratách v Central Parku. Ale tichý život, ktorý si predstavoval, je narušený, keď narazí na svojho brata Damona, ktorý presvedčil newyorskej smotánku, že patrí k talianskej šľachte. Kým Stefan znovu získava svoju ľudskosť, Damon ju úplne stratil. Stefan urobí čokoľvek, aby ochránil Damona pred ním samým, ale na scéne sa objavuje iný lotor. Upír, prahnúci po pomste za smrť, za ktorú sú zodpovední bratia Salvatore. Stefan a Damon budú musieť spolupracovať v boji proti väčšiemu zlu.

Postavy
Ja mám zakaždým problém s tým, keď je Stefan ufňukaný (či už v Upírskych denníkoch, alebo v Stefanových). Snaží sa konať čo najlepšie a všetko si odopiera. Tak trocha mi pripomína tých asketikov, o ktorých sme sa učili. Predsa môže mať neuveriteľnú silu, môže si užívať život! Takže dokým do deja nevstúpil Damon, čítala som o tom, ako Stefan ľutuje, čím sa stal, ako má na svedomí smrť tých a tých ľudí (Pomaly si dával za vinu, že niekto na druhej strane zemeguľe umrel) a tak...
Čo sa týka dievčat Sutherlanových, nemala som problém len s Lydiou. Bridgit bola strašne otravná a stále si vynucovala pozornosť. Taktiež som mala problém aj s Margaret, lebo nech sa Damon snažil akokoľvek stále mu odolávala a nepomáhlo ani ovplyvňovanie. Prečo, to som neskôr zistila, ale čo sa mňa týka, ja by som bola na Damonovej strane aj keby len tak z rozmaru vyvraždil celé mesto.
Strašne ma sklamalo, že sa v knihe znova objavuje Lexi. Ja viem, väčšina ľudí ju má rado, ale mne lezie neuveriteľne na nervy. Bez nej by to bol stále Stefan Rozparovač, nekŕmil by sa potkanmi a myšami a bol by to upír aký má byť. Ale som rada, že sa s ňou neskamarátil Damon, to by bolo horšie.
Ten bol samozrejme dokonalý aj v tejto knihe... :)

Môj názor
Kniha sa mi celkom páčila, len na konci bol Stefan zase taký ako na začiatku, takže sa to trocha pokazilo.
Počas celej knihy som sa pristihovala pri myšlienkach, že mali radšej napísať Damonove denníky, boli by zaujímavejšie a bolo by tam viacej krvi.
Ako som sa tak dostávala ku koncu, chvíľami sa mi to páčilo, chvíľami nie a ani po prečítaní knihy som si nie som istá, či to bol dobrý alebo zlý koniec.


Kam ďalej?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.