streda 3. júla 2013

Čísla 2 - Chaos (Rachel Wardová)

Originálny názov - The Chaos
Séria - Čísla
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Egmont
Rok vydania - 2011
Väzba - brožovaná
Počet strán - 368

Anotácia
Adam je šestnásťročný chlapec, ktorý sa na prvý pohľad nelíši od svojich rovesníkov. Napriek tomu je skutočne výnimočný. Rovnako ako jeho matka aj on vidí čísla. Keď sa niekomu pozrie do očí, vidí ich. Spočiatku nevedel, čo znamenajú. V deň smrti svojej matky pochopil, že sú to dátumy smrti. Do bloku si zapisuje informácie o ľuďoch, s ktorými sa stretne, a ich čísla. Na stránkach sa neprestajne opakuje číslo 112027. Je nepochybné, že v ten deň sa v Londýne stane obrovská katastrofa, pri ktorej zomrú tisíce ľudí. Osudný dátum sa neodvratne blíži a Adam sa trápi stále viac. Nevie, čo má robiť. Nevie, ako varovať ľudí, aby opustili Londýn a zachránili si životy. Neodvažuje sa o tom nikomu povedať, pretože sa bojí, že by mu nikto neveril. Ale nie je sám, kto o katastrofe vie alebo ju aspoň tuší. Jeho spolužiačku Sáru prenasleduje niekoľko mesiacov desivý sen. Vidí Londýn v plameňoch, rúcajúce sa budovy, zranených a mŕtvych v sutinách. Sára utečie z domu a Adam ju hľadá, až ju konečne objaví v jednom squate. Spoločne premýšľajú, ako katastrofe zabrániť a či je to vôbec možné. Podarí sa im nájsť spôsob, ako ľudí varovať?


Obálka
Poviem to takto - veľmi sa mi nepáči, ale ani mi nijako extra nevadí...

Táto kniha vám nedá spať. Je ako pravý thriller - pútavá a znepokojujúca. Rachel Wardová prichádza s desivými, a predsa úplne reálnymi možnosťami, vďaka ktorým tento román osloví každého z nás. Je nezabudnuteľní. Blíži sa vaše číslo? - Barry Cunningham

Keďže koniec jednotky bol fakt úplne brutálny, tak som bola veľmi zvedavá na dvojku. Jem na konci zistila, že jej strašná schopnosť sa preniesla na jej dieťa. A zároveň zistila svoj dátum úmrtia...
... Ktorý nastal ešte pred začiatkom tejto knihy. Takže aj ste si Jem obľúbili a dúfate, že ju stratnete aj tu, tak vás najskôr veľmi sklamem. Príbeh bol o jej synovi Adamovi, ktorý rovnako ako kedysi ona mal túto schopnosť. Je to jedna z mála schopností, ktoré sa objavili v nejakej knihe, ktoré postavám ani v najmenšom nezávidím.

Autorka svojim postavám nič nedá zadarmo, všetko si musia zaslúžiť. Je strašné, aké všetky prekážky musia Adam, jeho stará mama Val, kamarátka Sára a jej dcéra Mia prekonávať.


Sáru som si obľúbila a bolo mi jej ľúto. Poviete si, prečo by malo - veď je to dieťa zazobaných rodičov. No napriek tomu to mala neuveriteľne ťažké. Nepoviem vám čo a ako, nech vám neprezradím nič z deja, ale bolo to strašné. Ale v jedenej veci bola neuveriteľne hlúpa. Adam bol tiež sympaťák a tiež to nemal nikdy ľahké. Vážne nie je dobré viedieť, kedy všetci okolo vás poumierajú.


Séria má naozaj dobrý, zaujímavý a originálny nápad a aj dosť kvalitné spracovanie. Príbeh vás rýchlo vtiahne do deja ani nebudete vedieť ako. Budete zvedaví, čo si na vás autorka nachystá ďalej a nebudete chcieť knihu odložiť.

Nebola by to autorka, keby knihu neukončila zase zaujímavo. A vy ste strašne zvedaví na ďalší diel. Keď som si pozrela anotáciu k trojke, tak vypadá veľmi zaujímavo a ja sa mám zasa na čo tešiť.


Vypadá to tak, že som knihu vychválila. Prečo som jej teda nedala plný počet hviezdičiek? Úprimne, kniha sa mi páčila, ale necítim, že by som jej mala dať päť hviezdičiek. Vždy sa sama seba spýtam, koľko kníh si kniha zaslúži a táto...

Kam ďalej?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.