sobota 9. novembra 2013

Rozhovor s Fionou Paul

Môj druhý rozhovor. Tentokrát s autorkou výbornej knihy Jed Fionou Paul. Rozhovor s ňou mám hotový už tak mesiac, len som sa k nemu skôr nedostala. Ja za to nemôžem, vážne! (Áno Maťka, kľudne sa vyhováraj ďalej...)
Nie je veľmi dlhý, ale to hádam nevadí. Zas je preklad môj, len s menšou pomocou Google, takže po slovenskom preklade nájdete aj originál.


1. Kedy si začala písať?

Od nejakých dvanástich rokov som písala pre zábavu, ale naozaj som skúšala publikovať pred šiestimi rokmi.

2. Čo ťa inšpirovalo k napísaniu Temných vôd? 
Bola som na výlete v Benátkach a láska k umeniu a architektúre ma inšpirovalo k týmto knihám. Trilógia vlastne vzišla z o skupinového úsilia s ďalšími dvoma autormi. Pomohli mi s osnovami a úpravami. A ja som napísala príbeh.

A rozhodne ma hudba inšpirovala. Vyrastala som v 90-tych rokoch a ešte stále počúval takzvaný "alternatívny rock". Niektoré z mojich obľúbených skupín sú Alice in Chains, Nine Inch Nails, Soundgarden, Incubus, a A Perfect Circle. Mám rada temnú a smutnú hudbu.

3. Navštívila si niekedy Benátky?
Áno a boli úžasné. Pokrútenú uličky, budovy a umelecké diela - bolo to royhodne magické miesto. Nenavštívila som však Florenciu, kde sa odohráva druhá kniha (Belladonna), tak som použila cestovného sprievodcu a popýtala sa niekoľkých priateľov, ktorí tam boli.

4. Kto sú tvoji obľúbení autori? 
Moji obľúbení autori sú Libba Bray, Stephanie Perkins, Holly Black, Kendare Blake, Victoria Scott, Barry Lyga, a Dean Koontz. Bavia ma zábavné, šťastné príbehy, ale tiež aj temné, strašidelné knihy.

A tiež ten sľúbený originál...
1. When you started writing?
I have written for fun, ever since I was twelve years old, but I seriously started trying to get published about six years ago. 

2. What inspired you to write Secrets of the Eternal Rose? Inspires you and any music?
A trip to Venice and a love of art and architecture inspired me to write the Eternal Rose books. The trilogy was actually a group endeavor with two other writers. They helped with outlines and editing. I wrote the stories.
I am definitely inspired by music. I grew up in the 1990s and still listen to what we used to call "alternative rock." Some of my favorite bands are Alice in Chains, Nine Inch Nails, Soundgarden, Incubus, and A Perfect Circle. I like music that is dark and sad.

3. Have you ever visited Venice?
I have visited Venice and it was gorgeous. The twisting streets, the buildings, the artwork--it is definitely a magical place. I have not visited Florence, where part of Book #2 takes place, so I used travel guides and talked to some friends who had been to Florence for guidance.

4. What are the your favorite writers?
My favorite writers are Libba Bray, Stephanie Perkins, Holly Black, Kendare Blake, Victoria Scott, Barry Lyga, and Dean Koontz. I enjoy fun happy stories and also dark scary books.

Dakujem for interviewing me :-)

(To, že napísala Dakujem ma potešilo :))

Fiona bola veľmi milá a poslala mi aj nejaké ňou podpísané záložky. Pár z nich som dala do narodeninovej súťaže, takže aj o ne môžete súťažiť ;)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.