štvrtok 20. februára 2014

Manželská pasca (Jennifer Probstová)

Originálny názov - The Mariagge Trap
Séria - Manželstvo s milionárom
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2014
Väzba - pevná
Počet strán - 248

Anotácia
Príťažlivý a zatiaľ nezadaný milionár Michael Conte chce splniť sľub daný otcovi na smrteľnej posteli, a preto si hľadá nevestu. Poslušnú žienku domácu, ktorá zapadne do jeho tradičnej rodiny žijúcej v Taliansku. Musí to urobiť rýchlo, pretože podľa tradície sa má oženiť najprv najstarší brat, hlava a ochranca rodiny, a až potom prídu na rad mladšie sestry. Jedna z nich, Venezia, sa už nevie dočkať. Michael jej chce vyhovieť, sám však netúži viazať sa, preto formálne požiada o ruku temperamentnú, voľnomyšlienkarskú Američanku Maggie Ryanovú.
Módna fotografka Maggie nemá s mužmi dobré skúsenosti, ale napokon súhlasí. Dohodnú sa, že ak ona bude počas fotografovania v Miláne hrať novopečenú manželku, Michael prestane pliesť hlavu jej najlepšej kamarátke Alexe, aby neohrozoval jej šťastné manželstvo. Lenže osud sa s nimi nečakane zahrá a už krátky pobyt v Taliansku spôsobí, že medzi Michaelom a Maggie sa prudko rozhorí plameň vášne. Stane sa napokon ich manželstvo tou najvábivejšou pascou?

Obálka
Tá na jednotke sa mi páčila viac. Ale ani táto nie je zlá. Len tá placka!

***

Človek by si myslel, že keď autorka ide napísať štvordielnú sériu, že nejaké nápady mať bude. No, tak ak v toto dúfate, tak sa dosť prerátate. Hlavná línia je rovnaká ako v jednotke, mala som pocit, akoby som čítala znova tú. Len s inými postavami, okolnosťami a prostredím. Prišlo mi to ako nepodarená kópia. Miestami som mala pocit, akoby som znova čítala jednotku. Mala som silný pocit deja vu. Alebo v tomto prípade deja lu.
Ale nebolo všetko ako v jednotke. Toto bolo ako z červenej knižnice. Niežeby som tú čítala. To bude asi ten problém. Tak hlúpe a nudné sexuálne scény som ešte nečítala. Ale všetko je raz po prvý krát, že. Bolo to sladké, označovanie desné a v hlave sa mi stále motala myšlienka Are you kidding me? To skrátka nebolo ani v najmenšom vzrušujúce alebo čo, bolo to proste fiasko.

Pri Maggie som mala také rozporuplné pocity. Páčili sa mi jej ironické poznámky, to, ako mala na všetko odpoveď, vždy sa vynašla. Bola svojská a dokázala sa Michaelovi postaviť, keď to považovala za správne. Bola tvrdohlavá a nikoho si nepripúšťala k telu. Alebo sa o to aspoň snažila. Potom ma zabila ale touto vetou: Pripomínal jej vlkolaka zo série Twilight, ktorú tajne zbožňovala. (Potom to vylepšila tým, že jej obľúbený superhrdina je Thor :D). A občas sa správala neskutočne iracionálne.
Michael mi k srdcu neprirástol. Ukázal sa v úplne inom svetle, než v jednotke, čo veľmi za pozitívne nepovažujem. Bol prehnane ochranársky, nepáčilo sa mi, ako riadil svoju rodinu a porúčal svojím sestrám. Museli robiť to, čo on povedal a ani ich nepochválil. Preboha, veď bol ich brat, nie otec! Carinu ochraňoval viac než je milé a myslel, že len on vie, čo je pre ňu dobré. A to bola už dávno dospelá! A tak strašne citlivý, až to bolo otravné.
Napriek tomu, že Maggie tvrdila, že má rada všetko pod kontrolou, tak som mala pocit, že práve Michael musel všetko riadiť.
Páčila sa mi Carina (o ktorej je tretí diel, ale tomu sa pravdepodobne vyhnem, nech nemám ten istý príbeh už tretí krát). Má v sebe niečo, vďaka čomu si ju proste musíte obľúbiť.

Kniha má akurát to plus, že sa dobre číta. Je to taký ten "čtivý" štýl písania, ktorý plynie pekne plynulo. Ale aj tak ma nevtrhla do toho deja toľko, ako tá jednotka. Ani nebola natoľko vtipná. Iba občas.
A bod k dobru má odo mňa aj tá talianska kuchyňa o ktorej keď som čítala, tak sa mi zbiehali slinky. A celkovo to prostredie bolo nádherné.
Mrzí ma to moje hodnotenie a pocity, lebo jednotka sa mi páčila. Niežeby bola nejako originálna, alebo tak, ale páčila sa mi. Žiaľ, toto považujem len za takú nepodarenú napodobeninu, ktorá nikdy nemusela uzrieť svetlo sveta...


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej?

6 komentárov:

  1. Mne sa hneď zdalo, že to nebude nič pre mňa a môj nos ma nesklamal :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jednotka vyzerala super :) Bohužial autorom niekedy dochádzajú nápady

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, jednotka aj bola fajn. A občas je lepšie s niečim nepokračovať...

      Odstrániť
  3. No tak to som nečakala. Ja som celá dychtivá po tejto knižke a .. a teraz neviem čo si myslieť. Samozrejme že si ju prečítam ale nech ma nesklame, no z tvojej recenzie mám pocit že to bude opak. Z toho čo si vravela mám pocit ako keby autorka chcela v knihe zanechať pocity z prvej knihy čo sa asi zrejme podarilo či nie?
    Michael sa mi začína nepáčiť -_-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som tiež čakala, že sa mi bude páčiť :D No veď prečítaj a uvidíš :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.