utorok 22. apríla 2014

Bohovia Olympu - Neptúnov syn (Rick Riordan)

Originálny názov - The Son of Neptune
Séria - Bohovia Olympu
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2014
Väzba - pevná
Počet strán - 488

Anotácia
Nezvestný Percy Jackson sa vracia! Stratil však pamäť a nevie, kto je, odkiaľ prichádza a aké je jeho poslanie. Z hlbokého spánku sa zobudil u vlčice Lupy, ktorá ho poslala do Tábora Jupiter, rímskej obdoby Tábora polokrvných. Všetci okolo neho ho považujú za syna boha Neptúna, rímskeho boha morí. 
Spoločne s ďalšími členmi tábora, Frankom a Hazel, odchádza na Aljašku, aby naplnil dávne proroctvo. Podarí sa im tam oslobodiť boha smrti Thanata, ktorého uväznil obor? Aké ďalšie nebezpečenstvá čakajú Percyho, ktorému sa počas cesty začína vracať pamäť?

Obálka
Mne sa vážne páči a knihu naozaj vystihuje. Voda, Gorgóny, orol... Všetko tak, ako má byť. Akurát ten štítok Young adults to celé kazí...

***


Zbožňujem Rickove knihy, zbožňujem Percyho Jacksona. Bolo mi ľúto, keď jeho séria skončila a veľmi som sa tešila, že tu bude opäť hlavnou postavou z čoho som bola maximálne nadšená. Respektíve jednou z troch hlavných postáv. Percy je úžasný chalan, jeden z najlepších chalanských postáv vôbec. Teraz nerátam chalanov, ktorých som si zamilovala preto, lebo sú neskutočne sexy. Percy je proste postava, ktorú sa nedá neobľúbiť si. Je odvážny, milý, má obrovskú silu a vie ju využívať a pre svojich priateľov by urobil všetko.
Objavil sa tu aj Nico di Angelo, z čoho som bola zase nadšená, pretože to bol vždy jeden z mojich obľúbených postáv z Percyho a teraz sa teším, že tu určite nebol naposledy.
Hazel a Frank boli obaja veľmi sympatickí, odvážni a inteligentní hrdinovia. Podľa mňa však bolo úplne jasné, koho synom bol Frank. Bez problémov sa na to dalo prísť vylučovacou metódou.
Reyna sa mi páčila, len škoda, že dostala tak málo priestoru. Uvítala by som aj viac. Naopak Oktavián mi dosť liezol na nervy, ale zas, zamiešal tam karty, bola to iná postava než ostatní. Napríklad také jeho veštenie z vnútorností plyšových zvieratiek bolo úplne super.
Každá postava je tu úplne iná, svojská. Žiadna nebola ako cez kopirák, mali vlastné osobnosti. To sa veľa autorom nepodarí.

Karpoi urobili zopár krokov. Chytili sa skaly, zasyčali, akoby bola rozpálená, no začali liezť hore. 
,,Teraz zomrieš," vyhrážal sa Pšenica a zaškrípal zubami, ,,Pocítiš hnev obilia!" 
Odrazu sa ozvalo zasvišťanie. Pšenica stuhol. Pozrel na zlatý šíp, ktorý mu práve prešiel cez hruď. A rozsypal sa na kôpku cerálií. 

V rímskej mytológii a veľmi nevyznám, chvíľu mi trvalo, než som si na to zvykla. Trebárs na takého Plutóna, gréckeho Háda. Ale dalo sa s tým zmieriť a aspoň to bola zmena. Ale gréckych bohov mám skrátka radšej, i keď Mars bol oveľa väčší sympaťák, než Áres.



,,A pokiaľ ide o lukostrelcov," pokračoval duch, ,,to sú zdochliny! Za mojich čias bola lukostreľba iba pre barbarov. Dobrý Riman sa má pustiť do bitky, rozpárať nepriateľa kopijou a mečom ako civilizovaný človek! Tak sme to robili v púnskych vojnách. Rimania vpred, chlapče!"

Napriek tomu, že som si už veľmi nepamätala, čo sa v jednotke stalo, tak sa počas čítania odkrylo všetko dôležité a ja som sa rozpamätala aspoň na základné veci. Opäť nám bol daný skvelý príbeh, tak ako býva pri Rickovych knihách zvykom. Bolo to veľmi vtipné, pútavé, plynulé, originálne, plné rôznych čakaných aj nečakaných zvratov. Nie je to zbytočne preláskované, postavy sú rozumné aj napriek mladému veku a je to plné zaujímavých myšlienok a nápadov. 
Avšak myslím, že to bolo o čosi slabšie, než jednotka.
Pokiaľ ste ešte nečítali ani jednu autorovu knihu, tak šup-šup do kníhkupectva a pekne kúpiť prvý diel Percyho. Uvidíte, že si ho zamilujete (ono to inak vlastne ani nejde) a Bohovia Olympu sú skvelým pokračovaním. Je to neopozerané a rozhodne sa vám nebude zlievať dokopy s inými knihami. A vhodné pre každú vekovú kategóriu. 
A čo sa mňa týka, potrebujem ďalší diel! Žiaľ, vychádza až v septembri...



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment

Vy si ju môžete kúpiť TU

Kam ďalej?

1 komentár:

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.