štvrtok 24. júla 2014

All my friends are (still) dead. (Avery Monsen & Jory John)

Séria - All my friends...
Diel - prvý a druhý
Vydavateľstvo - Chronicle Books
Rok vydania - 2010 & 2012
Väzba - hardcover
Počet strán - 96 & 102

Anotácia - All my friends are dead.
If you're a dinosaur, all of your friends are dead. If you're a pirate, all of your friends have scurvy. If you're a tree, all of your friends are end tables. Each page of this laugh-out-loud illustrated humor book showcases the downside of being everything from a clown to a cassette tape to a zombie. Cute and dark all at once, this hilarious children's book for adults teaches valuable lessons about life while exploring each cartoon character's unique grievance and wide-eyed predicament. From the sock whose only friends have gone missing to the houseplant whose friends are being slowly killed by irresponsible plant owners (like you),All My Friends Are Dead presents a delightful primer for laughing at the inevitable.

Anotácia - All my friends are still dead
From the authors of the breakout best seller All my friends are dead(more than 100,000 copies sold) comes a brand-new illustrated compendium of the humorous existential ruminations of people, animals, legendary monsters, and inanimate objects.

Obálky
Vypadajú príjemne. Také milé, detské kresby. Modrá sa mi však páči viac.


***

Ja som o týchto knihách nikdy predtým nepočula. Včera som však videla jednotku v kníhkupectve, zaujal ma názov, tak som začala listovať. Vlastne väčšinu času som len listovala. Čítania veľa nebolo, ako môžete vidieť. Táto kniha totiž vypadá presne takto:


Isto chápete, že mi prečítanie celej knihy netrvalo veľmi dlho. Do piatich minút som ju mala prečítanú. Až jedna strana bola popísaná celá :D Stálo to však za to. Veľmi ma pobavila, veľmi vtipné to bolo. Milé, absurdné a smutné. Nie je to niečo geniálne, ale náladu to rozhodne zdvihne. Vlastne je to skôr taká blbosť, ale koho to trápi? 

Najúžasnejší bol strom, ktorý hovoril, že All my friends are end tables. Na ďalšej strane bol stôl, ktorý tvrdil, že nikdy sa s ním nekamarátil. Ďalej strom hovoril, že aj on chce byť stôl. Tak na ďalšej strane príde drevorubač. A ďalšia strana je taká, že je tam ten pôvodný stôl (č. 1) a ten strom, ktorý sa stal stolom (č. 2). No a stôl č. 1 hovorí, že stále nie sú priatelia. 
To proste treba prečítať, z tohoto mať veľa nebudete. 

No a dnes som náhodou zistila, že je aj pokračovanie. Hneď som si to googlila a dostala sa k tomu. Takže tým som zabila ďalších päť minút (vážne, dlhšie som to hľadala). Opäť veľmi vtipné, ale trošku menej, než jednotka. Tam sa mi najviac páčil príbeh o chlapíkovi, ktorý pracoval v márnici. 
Celkovo je to také absurdné, ale to je na tom to dobré. Predsa len, človek potrebuje občas aj niečo také. Netradičné. A ja som ešte nevidela knižku, ako tieto. 

Prečo píšem toto, čo vlastne ani nie je recenzia? Aspoň nie taká "normálna"? Pretože keď som o tom predtým nepočula ja, tak som si povedala, že treba niečo urobiť pre to, aby sa o tom dozvedeli aj ďalší. Lebo to stojí za to. Angličtina nenáročná, čítanie trvá to vážne krátko a pobavíte sa tak, že z toho máte dobrú náladu ešte aj druhý deň, keď si na to spomeniete. Aspoň u mňa to tak fungovalo. 

A pokiaľ sa vám to nechce kupovať (lebo povedzme si otvorene, že 7 eur či koľko za také malé nič je proste priveľa), tak to nájdete na Youtube, kde to niekto prevracia pred kamerou a dá sa to z toho v pohode prečítať. A dvojku nájdete aj TU trebárs. Takže to problém nie je. A ja to určite odporúčam. Je to také pohodové a na pobavenie. Ja som spokojná, že som sa k tomu dostala. 

All my friends are dead: 

All my friends are still dead:

10 komentárov:

  1. Sa divím, že si to už neurobila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vážne to je celkom milé a celkovo zlaté. :) A táto recenzia sa ti podarila veľmi! :D :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Výhovorka :D Nemá to ani päť minút, čas by si si našla, keby si chcela :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nenazvala by som to síce tak úplne recenziou, ale ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som to už videla dávnejšie u Luu-san, ale teraz si mi to pripomenula, takže si to idem pohľadať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kdyby to nebylo tak drahý, tak si to snad i koupím, jen tak pro zlepšení nálady... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež mi to príde zbytočne drahé. Ale prečítať si to sa oplatí :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.