sobota 13. decembra 2014

Napálený (Kevin Hearne)

Originálny názov - Tricked
Séria - Kroniky železného druida
Diel - 4/9
Vydavateľstvo - Laser books
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 328

Anotácia
Druid Atticus O'Sullivan by nepřežil déle než dvě tisíciletí, kdyby v sobě neměl pořádnou dávku keltské prohnanosti. Když se mu tedy na americký jihozápad přijdou pomstít bohové hromů a blesků, s menší pomocí navažského šibala Kojota je přesvědčí, že ho v arizonské poušti rozsekali na cimprcampr.
Jenže mazanému Kojotovi není proti srsti ušít občas nějakou tu levárnu a Atticus brzy zjistí, že mu hodil na krk boj s krvežíznivými pouštními kožoměnci, kteří na sebe mohou brát různé podoby. Když už si myslí, že všechny lsti prokoukl, zradí ho ten, od koho by to čekal nejméně. Atticus přísahá, že jestli tohle přežije, už nikdy se nenechá napálit. Krásná poslední slova.

***

Tejto knihy som sa nevedela dočkať už vyše roka, takže ma strašne štvalo, že jej vydanie vydavateľstvo neustále presúvalo (ehm, pôvodne mala vyjsť na prelome jari a leta. 2014). Bola to jedna z úplne najočakávanejších kníh za tento rok. Nevedela som sa dočkať, kedy túto knihu už budem držať v rukách. Kroniky železného druida sú jednou z najlepších sérií. Úplne perfektná.


Mojou jednoznačne najobľúbenejšou postavou je Oberon. V tejto knihe prezývaný aj Muchlíček. A to ani nie je postavou. Tak najúžasnejším psom, no. Jeho hlášky sú úplne najlepšie. Priam neskutočné. Len škoda, že ho tu bolo málo. 
Skvelou postavou je však aj Atticus. Je chytrý, úžasný a vtipný. Jeden z najlepších hlavných mužských hrdinov. Vie sa vynájsť v nemožných situáciach. 
A je fanúšikom Doctora Who.
Nepamätám si, aký vzťah som mala pred touto knihou ku Granuaile, ale tu som si ju už tiež obľúbila. Taký slabší odvar Attika, ale tiež skvelá. Šikovná, inteligentná. A navyše ryšavá. Na druhej strane, keby to bola nejaká tupá naivka, tak sa asi len ťažko stane učňom posledného žijúceho druida, no nie? 
Vlastne tu nebola postava, ktorá by mi vyslovene vadila. 

Chtělo se mi říct: ,,Jsem Doktor a tohle je moje společnice," ale pochyboval jsem, že Sophie patří k fanouškům onoho letitého seriálu z dílny BBC. Zapomeňte na TARDIS a sonický šroubovák, Doktorova nejlepší pomůcka je psychopapír. Nedá se ani spočítat, kolikrát jsem po něm zatoužil.

Už pri čítaní predchádzajúcich dielov som dospela k názoru, že je autor génius. Jeho štýl písania je fantastický, dokonalo mi sedí. A jeho fantázia očividne nepozná hraníc. Vie jedinečne zakomponovať bohov rôznych kultúr do skvelého príbehu a do nášho sveta. Normálne máte pocit, že by taká Morrighan by mohla popri vás už niekedy preletieť :) 

"Většina lidí se nemůže sebrat a zmizet. Jsou zaseknutí - nebo si myslí, že jsou zaseknutí - tam, kde jsou, a nevidí z toho cestu ven ani naději na lepší zítřek."

Toto je niečo, čo si zaslúži obletieť svet. Stať sa bestsellerom, dočkať sa sfilmovania a mať megaobrovský úspech. Nie nejaké Hviezdy. Tfuj tfuj. Toto by si mal prečítať úplne každý, lebo je to dokonalé.
I keď je fakt, že tento diel mi prišiel málinko slabší a aj sa pomalšie čítal. Teda asi. Čítala som ich už dávno.
A bolo tu primálo bohov. Chýbali mi tu iné kultúry, nebol tu z toho taký miš-maš. Ale aj tak to bolo naozaj skvelé a ja som sa veľmi bavila. 
Strašne sa teším na ďalší diel, ktorý sa bude volať Nahraný a vyjde zas bohvie kedy. 


Kam ďalej? 

2 komentáre:

  1. Skvělá recenze! :) Nemohla jsem se dočkat, až Napálený vyjde, protože tuhle sérii mám moc ráda.Nejradši mám Oberona a jeho hlášky :) Při čtení téhle série se vždycky parádně pobavím :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.