streda 21. októbra 2015

LGBT odporúčania - 2. časť

Po úspešnej prrvej časti tú mám ďalšie tipy. No čo, LGBT kníh nie je nikdy dosť. Vtipné je, že dnes je presne mesiac od prvého článku. A verte, že to nebolo zámerné. 
Takže dnes opäť knižné.

Líbali jsme se (David Levithan) 
Toto je posledná knižka, čo som prečítala a dojem vo mne zanechala obrovský. Nejako sa snažiť túto knižku definovať je asi márne, pretože v sebe skrývala neskutočne veľa. Ani zďaleka to nebolo len o tom bozku. 
Táto kniha ma navyše veľmi špecifický štýl, nič podobné som zatiaľ nečítala. A je veľmi pravdepodobné, že ani vy, pretože to bolo neskutočne divné. Celá kniha je neskutočne divná. Ale v tom dobrom slova zmysle. 
Je to spracované geniálne, skvelo napísané, úžasné myšlienky a všetko tvorí absolútne dokonalý mix, ktorým je táto kniha. 
Vyšla minulý mesiac vo vydavateľstve CooBoo. A vy ju chcete. 
Moju recenziu nájdete TU.



Dám ti aj slnko (Jandy Nelson)
Toto je jedna z tých kníh, ktoré by som vám najradšej bez slova strčila do rúk, že toto si prečítajte. Pretože slová sú v podstate zbytočné. 
Táto kniha je proste dokonalá. Má v sebe všetko, čo treba. Perfektne, realisticky napísané postavy, dokonalý štýl písania a úžasný príbeh. To všetko spravilo z čítania tejto knihy neuveriteľný zážitok a jednu z najlepších kníh, čo sa mi tento rok dostali do rúk. 
Tá LGBT tématika pritom ani nie je ústrednou témou. Je tam však napriek tomu veľmi dôležitá. 
Ja fakt neviem, čo k tejto knihe viac povedať. Je tak dokonalá, že tú proste treba prečítať. 
V slovenčine vyšla asi pred týždňom a v češtine vychádza v novembri. Takže rozhodne po nej siahnite. 
Recenzia TU.


Domov na konci sveta (Michael Cunningham)
Táto kniha nie je žiadna novinka a ak už dlhšiu dobu vyhľadávate knihy s touto tématikou, pravdepodobne ste ju už čítali.
V prípade, že sa vám kniha ešte do rúk nedostala, mali by ste si ju určite prečítať. Nie je to kniha, na ktorú budete ešte dlho spomínať a navždy sa vám zapíše do srdca. Sama som ju čítala vo februári a už si ju poriadne nepamätám. Avšak, rozhodne za to prečítanie stojí. Ja si na ňu možno už priveľmi nespomínam, ale naozaj sa mi dosť páčilo. Dostala odo mňa hodnotenie 4,5/5, čo je super, nie? :)
Navyše kniha vyšla v češtine aj v slovenčine (hoci v slovenčine je už dávno vypredaná. Ale v knižnici či na bazároch ju určite nájdete).




Je to inak, mami (Tamara Tainová)
Toto bola úplne prvá kniha, čo som s touto tématikou čítala. Vtedy som také knihy ešte veľmi nevyhľadávala a dostala sa mi do rúk v podstate náhodou. 
Ale vtiahla ma do seba v podstate hneď. Človek by si myslel, že kniha, ktorú napíše slovenská autorka a ešte k tomu ju vydá Evitapress, nemôže byť taká dobrá, ale opak je pravdou. Tá kniha sa na nič nehrá, ukazuje to proste tak, ako to je. 
Ja som ju čítala už dvakrát a chystám sa do tretice (lebo som ešte nečítala dvojku a teraz vyjde trojka, tak nech to prečítam naraz :D). 
Len hlavne nečítajte anotáciu, pretože to nie je anotácia, ale obsah. A ignorujte tú strašnú obálku. Potom budete spokojní.
Recenzia TU.


Buzíčci (Jan Folný) 
Túto knihu som síce v recenzii hodnotila ako čistý priemer, ale nakoľko je to zbierka poviedok, niektoré z nich naozaj stoja za to. Najlepšie poviedky boli síce tie najkratšie a jedna sa mi nepáčila tak moc, že som ju ani nedočítala (tá bola navyše dosť dlhá). Ale určite sa oplatí to prečítať, nejakú poviedku, ktorá sa vám bude naozaj páčiť tam určite nájdete, sú skutočne rôznorodé. 
Ja by som si ju napríklad rada prečítala znova, pretože som ju aj tak čítala ako e-book a trvalo mi to celú večnosť, takže možno aj v tom spočívala nechuť k tejto knižke. 
Každopádne, skúste a uvidíte :) 
Moja recenzia TU.

2 komentáre:

  1. Tak to vypadá, že opět přibude pár kousků do mého už tak nekonečného reading listu :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.