nedeľa 27. decembra 2015

Dvanásť kúzelných poviedok... aspoň čiastočne | Dárek z pravé lásky

Autor - David Levithan, Stephanie Perkinsová, Jenny Hanová, Rainbow Rowellová, Ally Carterová, Holly Blacková, Laini Taylorová, Matt de la Pena, Kiersten White, Kelly Linková, Gayle Formanová, Myra McEntireová
Originálny názov - My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2015
Väzba - hardcover
Počet strán - 384
Hodnotenie na Goodreads - 3.77 /17 650

Anotácia
Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.


***

Túto knihu som chcela strašne dlho. Mojim najväčším lákadlom bola samozrejme Rainbow Rowell, ktorej knihy zbožňujem, ale tešila som sa aj na Stephanie Perkins, Davida Levithana či Gayle Forman.

Ale pekne po jednotlivých poviedkách...
O půlnocích (Rainbow Rowell) - výborné. Čo iné sa dá od Rainbow čakať? Akurát na môj vkus bola priveľmi krátka. 4,5/5
Dáma a líška (Kelly Link) - tak toto bolo peklo. Skoro som ju ani nedokončila. Neuveriteľná blbosť. 1/5
Andílci ve snehu (Matt de la Pena) - strašne Greenovske a v tom negatívnom podaní. Nebavila ma, nič pre mňa. 2/5

Nájdeš mě podle Polárky (Jenny Han) - originálne, pekné, príjemné. Akurát veľká škoda toho otvoreného konca. Chcelo by to pokračovanie.
4/5
To je Yulský zázrak, Charlie Brown (Stephanie Perkins) - sladké, roztomilé. Ako vždy. Vlastne dosť nereálne, ale moc som si to užila. Sever bol zlatíčko. 4/5
Váš záskok za Santu (David Levithan) - čakala som viac, ale bolo to fajn. Mala síce LGBT tématiku (niežeby som čakala niečo iné), ale chýbalo jej to kúzlo čo mala kniha Líbali jsme se. Na môj vkus málo dialógov a nesprávne poetické. Priemer. 3/5
Krampuslauf (Holly Black) - druhá z poviedok, pri ktorých som trpela a skoro nedočítala. Tak som ju aspoň rýchlo preletela, nech je čo najrýchlejšie za mnou. 1/5
Cos to sakra provedla, Sophie Rothová? (Gayle Forman) - opäť milé, roztomilé. A vtipné. Skvelé hlášky. 4/5
Kyblíky s pivem a Jezulátko (Myra McEntire) - na môj vkus priveľmi kresťanská téma a priveľa kostolov, ale aj tak to bolo prekvapivo pekné. Veľmi sympatický hlavný hrdina, ktorý si ma okamžite získal. 3,5/5
Vítejte ve Vánocích, CA (Kiersten White) - ďalšia roztomilá poviedka. A hlavne množstvo úžasného jedla. 4/5
Betlémska hvězda (Ally Carter) - trošku iné, ale tiež fakt milé. Užila som si ju. 4/5
Dívka, která probudila Snílka (Laini Taylor) - to najlepšie na koniec a tentokrát to fakt vyšlo. Iné, než akákoľvek poviedka odtiaľto a fakt skvelá. Nemám jej čo vytknúť. Iba to, že mohla byť dlhšia. Alebo by autorka mohla o tom napísať celú knihu. 5/5

Štědrý den se v naší rodině vždycky odehrával ve rozhodovaní, na jaké filmy se zítra budeme dívat. (V porovnání s tímhle rodinných dilematem je už snažší zvolit papeže.)

Ako môžete vidieť, väčšina poviedok sa mi fakt páčila, aj keď som dala plný počet len jednej. Svojim spôsobom boli poviedky ako tá obálka. Neskutočne gýčové. Strašne sladké, romantické, ale aj strašne zlaté a roztomilé a ja som sa pri tom škerila. Veľmi pekné boli. A koniec-koncov, Vianoce sú celé gýčové, tak čo. Je však smutné, že skvelé poviedky ubiehali tak rýchlo, že som sa ani nenazdala a bolo po nich, zatiaľ čo niektoré nemenované ma zastavili aj na niekoľko dní.
A to, že väčšina udalostí sa môže diať len v knihách som moc neriešila. Aj keď som bola sem-tam deprimované, že skutočný život je "trochu" ťažší. 
Tiež by ma zaujímalo, prečo boli niekde názvy pesničiek preložené a niekde nie. Neiritovalo ma to síce ako v Listoch do neba, ale rozhodne mi udrelo do očí, že je niekde Santa Claus is coming to town a niekde Santa Klaus přijíždí do města.
Až na tri poviedky, ktoré by som pokojne z knihy vyhodila, to bola veľmi príjemná vianočná vec a určite ju odporúčam. Je síce vysoko pravdepodobné, že vás tiež nezaujmú všetky poviedky, ale väčšina za prečítanie stojí. Priemerné hodnotenie tejto je 3,3/5, čo je škoda, rada by som dala aj 4*.
A ja sa teším na letné poviedky, ktoré vychádzajú v angličtine v júni.


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media

Kam ďalej? 

6 komentárov:

  1. Bože ja si to musím prečítať O.O a tá obálka O.O a tie ružové strany O.O...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja viem. Strašný gýč :D Ale vyzerá to super :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeeej, niektoré poviedky ma vážne lákajú (a o niektorých autoroch som v živote nepočula, tak ani nie). Tuším by som si to mohla niekedy prečítať. S tým že by som možno niektoré poviedky nedočítala.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tak napríklad o Myre McEntire, ale príjemne ma prekvapila.
      Ale inak odporúčam, určite mnohé za prečítanie stoja :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.