sobota 2. januára 2016

Keď jeden červený zápisník zmení životy dvoch ľudí | Dash a Lily: Kniha přání

Autor - David Levithan & Rachel Cohn
Originálny názov - Dash & Lily's Book of Dares
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2014
Väzba - hardcover
Počet strán - 288
Hodnotenie na Goodreads - 3.83 /54 355
Anotácia
„Nechala jsem ti tu pár nápověd a vodítek.
Jestli chceš, otoč stranu.
Jestli ne, vrať knihu prosím zpátky do poličky.“

Takhle začíná nová knížka od bestsellerového autora Davida Levithana a Rachel Cohnové. Lily zanechala chvíli před Vánoci červený zápisník plný výzev na poličce svého oblíbeného knihkupectví a čeká, až někdo přijme nabídku ke hře. Ale je Dash ten pravý? Nebo je jejich osudem vzájemně sdílet svoje sny a touhy jen na stránkách deníku, který na střídačku schovávají po celém vánočním New Yorku? Můžou se ve skutečnosti setkat, bude to fungovat? Bude červený zápisník jejich knihou přání? Nebo se k sobě vlastně ani trošku nehodí?
Předvánoční a vánoční New York, jedno velké staré knihkupectví, červený zápisník, dva lidi a spousta úvah nejen o nesmrtelnosti chrousta… 

 ***

,,Ty nevíš, kdo to byl Nicholas Sparks?"
Zavrtěla jsem hlavou.
,,Tak po tom, prosím, nikdy nepátrej."

Túto knihu som si chcela prečítať už dlho. No nakoľko mi pribudla na poličku počas letných prázdnin a vtedy by som si danú atmosféru zrejme veľmi neužila, nechala som si to spolu s knihami Nech sneží a Dárek z pravé lásky na december. 
Okrem toho mám Levithana naozaj rada, svojim písaním ma neraz očaril, takže aj to bol pre mňa veľký dôvod na čítanie tejto knihy. A to nehovorím o naozaj zaujímavom a originálnom nápade knihy.


,,Potřebuješ kluka."
No jasně, kdo nepotřebuje kluka? Ale úpřimně řečeno, tyhle
exotické stvůry jsou celkem vzácne. Aspoň pokud člověk chce ulovit kvalitní kousek.

Dasha som si veľmi rýchlo zamilovala. Bol veľmi svojský, inteligentný a rozhodne to nie je chalan, akého stretnete na každom rohu. Navyše Levithan napísal jeho kapitoly brilantne a veľmi zábavne. 
Pri Lily som už taký jednoznačný názor nemala. Občas bola zaujímavá, ale častejšie som prevracala oči nad jej naivitou, pitomosťou či detinskosťou. Na to, že mala šestnásť sa neraz správala tak na trinásť.
Výbornou postavou bol aj Boomer, ktorý by si určite zaslúžil aj viac priestoru. Nevedela by som si niekoho takého síce poriadne prestaviť v reále, ale bol skutočne zlatíčko a moc som si ho obľúbila.

Udělali jsme s Dashem přesně to, co by udělala jakákoli dvojice v našem věku, která by prěs noc
zůstala zamčená ve sklepení plném starých kníh.
Seděli jsme na studené podlaze nad otevřený, rudým zápisníkem a hrali šibenici.

Bolo to moje prvé stretnutie s Cohnovej, zatiaľ čo pri Levithanovi som išla viac-menej na istotu (hoci mi tiež nesadne od neho všetko). Bolo to omnoho lepšie, než jeho poviedka v Dárku z pravé lásky.
Ak na chvíľku privriem oči nad spôsobom, ako Cohnová často vykresľovala Lily, jej štýl za Levithanom málokedy zaostával. Avšak niet pochýb, že Levithanove kapitoly ma bavili predsa len o čosi viac. Obaja však vkladali do svojich kapitol geniálne hlášky plné sarkazmu, irónie či cynizmu v kombinácii hlavne s Dashovými chytráckymi rečami a tak mnohé dialógy naozaj stáli za to.
Často som sa na tejto knihe naozaj bavila a smiala. Plusom tiež je, že tam boli často spomínané knihy a kníhkupectvá. 
Škoda je však otvorenosť knihy. Mňa by napríklad zaujímalo, či sa Lily predsa len presťahuje na Fidži, alebo nie. 
,,Myslíš, že Abraham Lincoln byl homosexuál?"
,,Jediné, co v tomhle ohladu vím, je, že na mě to nikdy nezkoušel."

V knihe bola krásne vykreslená atmosféra vianočného New Yorku, vďaka ktorej mala kniha svoje kúzlo. Čo je tiež dôvod, prečo si ju najviac užijete práve v čase okolo Vianoc (pokiaľ sa do nej pustite ešte teraz, stíhate to). Nie je to umelecké dielo, ale za prečítanie to určite stojí, je to veľmi pekná, milá a vtipná vianočná knižka.


Kam ďalej?

6 komentárov:

  1. Tent týden jsem ji přinesla z knihovny :D Až dočtu Let it snow,tak se na ni vrhnu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásna recenzia, určite sa na knižku pozriem :) Vyzerá veľmi dobre! :3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tuto som citala uz minuly rok a velmi sa mi pacila :) to bola moja prva skusenost s Levithanom a od vtedy na neho nedam dopustit, teraz sa chystam na ich dalsiu spolocnu Nick a Norah tak som zvedava :) inak velmi dobra recenzia ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Určite si prečítaj Líbali jsme se, ak si nečítala, tá je perfektná :3

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.