piatok 5. februára 2016

Alergická na celý svet | Everything, everything

Autor - Nicola Yoon
Vydavateľstvo - Corgi Childrens
Rok vydania - 2015
Počet strán - 320
Hodnotenie na Goodreads - 4,04 /22 365

Anotácia
Madeline Whittier is allergic to the outside world. So allergic, in fact, that she has never left the house in all of her seventeen years. But when Olly moves in next door, and wants to talk to Maddie, tiny holes start to appear in the protective bubble her mother has built around her. Olly writes his IM address on a piece of paper, shows it at her window, and suddenly, a door opens. But does Maddie dare to step outside her comfort zone?Everything, Everything is about the thrill and heartbreak that happens when we break out of our shell to do crazy, sometimes death-defying things for love.

***

Pri tejto knihe som mala dosť veľké očakávania. Vyzeralo to skvelo a originálne. Dievča alergické doslova na celý svet?! Áno, prosím! Navyše to malo samé výborné hodnotenia. A absolútne nádhernú obálku (nie ako tá škaredá česká, vďaka ktorej som to čítala v originále).

Rada by som vám predstavila Madeline. Ale nemôžem. Počas celej knihy som si k nej nenapísala ani jedinú poznámku, pretože som nemala o čom. Nie je to postava, ktorá by ma nejako zasiahla, či zaujala. A hoci som knihu dočítala pred týždňom, vôbec si ju nepamätám. Páčila sa mi? Liezla mi na nervy? Zrejme nie, to by bolo poznámok dosť. V podstate mi je úplne ľahostajná a nebyť toho, že je jej meno v anotácii, musela by som to googliť. To o tej knihe asi dosť svedčí.
Jediné, čo si o nej pamätám je jej láska k Pýche a predsudku a Pánu Darcymu. A takisto k Malému princovi. Jop, vkus mala dosť dobrý.
Olly u mňa dopadol o niečo lepšie. Ale fakt len o niečo. Viem, že bol zlatý a páčil sa mi. Ale zachvíľu zabudnem aj naňho. Nemal dostatočnú charizmu postavy, na akú spomínam ešte dlho po prečítaní. (Vlastne sa vyplnila v oboch prípadoch moja Goodreads predpoveď)
Najvýraznejšou postavou tejto knihy je Madelinina mama. Je to jediná postava, ktorá mi poriadne utkvela v pamäti, čiže ju považujem za najlepšie napísanú postavu. Nebola to plochá postava ani náhodou. Nemôžem síce povedať, že by som ju mala rada alebo čo, ale jednoznačne ma zasiahla najviac.

Madeleine: you can find the meaning of life in a book.
Olly: life has a meaning?

Napriek tomu, že sama som fanúšičkou hlavne indoorových aktivít, tak tu som sa nudila. Jasné, nápad znie super. A dáva logiku, že keď je alergická na celý svet, tak bude väčšinu knihy trčať sama doma, tak to nebude bohvieaká zábava. Knihu síce obzvláštňovali rôzne lístočky či internetové konverzácie, ale veľa z knihy bolo o tom istom.
Začiatok bol najhorší. Príšerne nudný. Potom spoznala Ollyho a fakt sa to zlepšilo. Napriek tomu celkovo príbeh napredoval naozaj pomaly na mňa a ja som sa na tom toľko nebavila. Koniec bol síce naozaj moc fajn a som spokojná s celkovým rozuzlením príbehu, ale pre mňa to bol len málilinko lepší priemer (chápte tak 3,25/5*).
Svojim spôsobom bola kniha ako taká naozaj pekný príbeh. Ten štýl, ktorým bol podaný mi však tak úplne nesadol a z toho dôvodu ma vlastne kniha vôbec nezasiahla toľko, čo mala. Asi som mala privysoké očakávania.
Väčšine ľuďom sa však kniha páči o dosť viac ako mne, takže pokiaľ vás kniha láka, určite ju skúste.


Kam ďalej?

4 komentáre:

  1. Asi pred dvoma týždňami som ju chcela začať čítať a nakoniec som dala prednosť inej knihe... Hmmm asi som urobila dobre :D Síce je dosť hlúpe očakávať aspoň nejaké to vzrúšo, čí drámu, keď je hl. hrdinka doslova alergická na všetko, ale tak nádej umiera posledná :D Takže asi by som sa pri príbehu dosť nudila a teraz začínam vážne pochybovať, či ju vôbec čítať :D
    P.S. Tá česká obálka je vážne des :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akože, skúsiť to môžeš :D Ale ja som čakala viac :D

      Odstrániť
    2. Ja ji koupila za stovku jako ebook a nelitovala jsem. Podle me to byl zajimavy namet, kniha byla ctiva a byla tam i ta laska. Proste se mi ve svem zanru libila. Nenudila, zabavila, prekvapila:)

      Odstrániť
    3. Tak ale ty máš iný vkus :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.