nedeľa 28. augusta 2016

Minirozhovor s A.G.Howard

Toto leto som sa konečne dostala k sérii Splintered (v češtine Šepotání) a naozaj sa mi veľmi páčila, takže som oslovila autorku o rozhovor. Je naozaj veľmi zlatá a strašne sa mi páči ako vždy pekne odpovedá na všetky komentáre na Facebooku, aj keď má určite kopu roboty s písaním. 
Z toho dôvodu mi mohla odpovedať len na tri otázky, lebo že ju žiada o rozhovor veľa blogerov po celom svete a ona nestíha odpovedať, ale že nechce odmietať, tak že aspoň na tri otázky odpovedá. Na druhej strane sú jej odpovede celkom dosť dlhé, takže to ani nevadí.
Pre tých, čo ste Splintered nečítali, odporúčam. Ja sa teraz veľmi teším na Roseblood. 
Ale teraz rozhovor :) 

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu vašich kníh? (Alica je očividná, ale okrem nej?)
Prvýkrát som prišla k tomuto nápadu po pozretí Burtonovej adaptácie Alice. Bolo to svieže a neopozerané. Ten dojem vo mne ostal ešte dlho a moja myseľ sa začala pohrávať s vlastnými scénami odohrávajúcich sa v Krajine zázrakov. Raz som prišla do mojej autorskej skupiny a povedala im o svojom nápade o temnejšej a zvrátenejšej Krajine zázrakov. V hlavnej úlohe tínedžerka spríbuznena s Alice Liddellovou, Carrollovou skutočnou inšpiráciou. Ich nadšenie bolo hmatateľné a ja som vedela, že som na niečo naozaj prišla. 
Najprv som však musela znova prečítať Alicu v Krajine zázrakom a Za zrkadlom. Čítala som to už dávnejšie a tak som si potrebovala trochu osviežiť pamäť a priblížiť sa trochu k charakterom a prostrediu. Do zošita som si robila pri tom poznámky, kde som si zvýrazňovala moje obľúbené scény, prostredia a postavy, ktoré som chcela potom do príbehu zakomponovať. Chcela som, aby bolo Splintered akousi poctou Carrollovej práce, ale nechcela som ho kopírovať.

2. Kto je vašou obľúbenou postavou vo vašich knihách? A je nejaká, ktorú nemáte rada? (Ja absolútne zbožňujem Morphea!) 
Som rada, že zbožňuješ Morphea. Písanie jeho postavy som si naozaj užila. Mojou obľúbenou postavou je však Chessie. Je hravý, múdry a lojálny. A ak by som mala vybrať postavu, ktorú až tak nemám rada, tak by to bola Srdcová kráľovná z tretej knihy. Je zlá, pomstychtivá a vlastne nemá veľa pozitívnych vlastností. 

3. Chceli by ste vidieť vaše knihy sfilmované? Máte nejaké vysnívané obsadenie? 
Žiaľ, knihu by si musel vybrať nejaký producent alebo režisér, nemôžem spraviť film sama. A je toľko skvelých kníh, ktoré si zaslúžia sfilmovať, že proste treba mať šťastie. Takže skrátka zatiaľ len dúfam, že sa film raz stane skutočnosťou. Nikdy nevieš, čo budúcnosť prinesie! 
Môj výber pre filmové obsadenie môžeš nájsť na mojej webovej stránke.
Taktiež na mojom Pintereste môžeš vidieť návrhy mojich čitateľov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.