štvrtok 8. septembra 2016

Mojich TOP 10 stand alone kníh... well, skoro.

Vitajte pri mojom prvom príspevku z chystanej série článkov. Zatiaľ mám vymyslené 4 (okrem tohoto aj 10 obľúbených sérií, autorov a LGBT kníh). 
Knihy nie sú zoradené v žiadnom konkrétnom poradí. Všetky sú perfektné a zamilovala som si ich, takže jednoznačne odporúčam.
V prípade, že by niekto netušil, čo sú stand alone, sú to knihy, ktoré nemajú pokračovanie :) 


Dám ti aj slnko - Jandy Nelson
Tušila som, že sa mi bude táto kniha páčiť, ale netušila som ako veľmi. Je to naozaj nádherný príbeh o priateľstve, rodine a navyše je to geniálne napísané. 


Sedem minút po polnoci (Patrick Ness)
Na anotáciu tejto knihy v češtine som pozerala ešte dávno pred slovenským vydaním, ale nikdy ma nejako nezaujala a neplánovala som to čítať. Potom to však vyšlo v slovenčine, v nádhernom vydaní, všetci to chválili, tak som si povedala, že tomu dám šancu a... ono sa to stalo jednou z mojich najobľúbenejších kníh. Dokonca je to tretia kniha, pri ktorej som naozaj plakala. A to je čo povedať.


Pýcha a predsudok (Jane Austenová)
Síce nemôžem tvrdiť, že by som prečítala nejako veľa klasík, ale táto je jednoznačne najobľúbenejšia. Veľmi mi prirástla k srdcu. Čo si budeme klamať, najväčšou láskou je pán Darcy. (Hlavne s podobou Colina Firtha). Dokonalý príbeh <3


Řekni vlkům, že jsem doma (Carol Rifka Brunt)
Prvá z dvoch kníh v tomto zozname, ktorej som nedala 5* hodnotenie, ale "len" 4,5. Riadne ma totiž štvala hlavná postava, jej sestra a matka. To však nič nemení, aký úžasný príbeh to je a že ostane so mnou ešte veľmi dlho. Veľmi rada si ho niekedy zopakujem. Je to nádherná a silná kniha :)


Líbali jsme se (David Levithan)
Toto je neskutočne čudná knižka. Chvíľku trvalo, kým som sa do nej dostala, ale bolo to originálne, zaujímavé a divné. Navyše výborne napísané. 


Simon vs. the Homo sapiens agenda (Becky Albertalli) 
Táto kniha síce neobsahuje nejako náročný, poetický príbeh, ale je to neskutočne roztomilá knižka, navyše je Simon veľmi uveriteľná postava a vedela som sa s ním skoro vo všetkom stotožniť. 


November 9 (Colleen Hoover)
Colleen určite netreba predstavovať. Jej knihy sa čítajú ľahúčko, má úžasný štýl písania. A hoci sa mi knihy, ktoré som čítala pred touto, páčili, nepadala som z nich na zadok ako ostatní. Akurát Never never bolo naozaj výborné (až do tretieho dielu, ktorý bol sklamaním). November 9 som prečítala za deň, čo som sa nemohla od toho odlepiť, je to úžasný príbeh a vďaka nemu sa Colleen stala jednou z mojich najobľúbenejších autoriek. 


Aristotle and Dante discover the secrets of the universe (Benjamin Alire Saenz)
Pokiaľ ma už sledujete nejakú tú dobu, tak viete, že túto knihu zbožňujem. Ale opakovanie je matka múdrosti, nie? Je to nádherná, dokonalá knižka s perfektnými postavami a ja sa teším na deň, keď sa ku knižke vrátim.


Carry on, Eleanor & Park, Fangirl (Rainbow Rowell)
Okej, uznávam, že trochu podvádzam, keď rátam tri knihy ako jednu. Ale všetky tri sú dokonalé a nemohla som vyhodiť ani jednu z nich (alebo ostatné zo zoznamu). Od Rainbow som čítala ako prvú knihu Eleanor & Park a hoci je to romantická knižka, miestami celkom sladká a ja také nemám rada, Rainbow si ma svojim štýlom získala a ja som si knihu zamilovala. Fangirl a Carry on sú absolútne dokonalé a roztomilé taktiež. 


We were liars (E. Lockhart)
Toto je tá druhá kniha zo zoznamu, ktorej som nedala plné hodnotenie, ale 4*. Je to však kniha, na ktorú asi nikdy nezabudnem, takže si miesto v tomto zozname zaslúži. Prvú polovicu to pôsobí ako obyčajný, priemerný letný románik. Potom to naberá grády a TEN KONIEC! Po prvom prečítaní som si síce nebola istá, či sa mi to páči alebo nie, ale po tom, čo som si to nechala prejsť hlavou, som dospela k názoru, že je to proste geniálne. Nikdy predtým som nečítala nič podobné. (Až potom. A tie knižky ma už vďaka tomu vôbec nezaujali, lebo boli akoby slabou kópiou tejto.)


BONUS: Radek (Katka Heřmanová)
Táto knižka ma pokračovanie. O ktorom skoro nikto nevie, lebo nie je verejne dostupné. Zatiaľ. Ja som ho však čítala a Katku skoro zabila po tom konci, takže som sa rozhodla, že proste odignorujem fakt, že to má pokračovanie a budem sa tváriť, že som ho nečítala a že všetko je pekné :D


Čítali ste nejakú z tých kníh? Páčili sa vám? A aké sú vaše stand alone knihy? 

10 komentárov:

  1. Většina knih, které tu máš, se mi taky šíleně líbila, hlavně Dám ti slunce, Aristoteles a Dante a Řekni vlkům. Po knize Simon vs. The Homo Sapiens Agenda se už začínám nenápadně porozhlížet, všichni si ji totiž nemůžou vynachválit. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lebo je to dokonalá kniha, dúfam, že sa ti bude páčiť :) Inak v januári vychádza aj v českom preklade :)

      Odstrániť
  2. Na Dám ti slunce jsem teď psala recenzi, taky mě ta kniha neuvěřitelně zasáhla :-) A Pýchu a předsudek miluju, už jsem to četla několikrát :-) A ostatní neznám nebo jsem nečetla, ale rozhodně díky za tipy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet začo, snáď sa budú páčiť, všetky sú úžasné <3

      Odstrániť
  3. Mne sa dosť od kožu dostala Zlodejka kníh, ďalej veľmi milujem Burtonoveho Oyster boya, 100 ročného starčeka a Love, Rosie ktorá bola moja prvá čisto romantická knižka a prečítala som ju za jeden deň čo sa mi často nestáva. <3 A v Rainbow a Radečkovi s tebou súhlasím :3 Ostatné knižky z tvojho zoznamu ma čakajú na to read liste.. Inak nevieš či bude druhá časť Radečka dostupná v "pevnej" podobe tak ako prvá?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Druhá časť Radečka nie je zatiaľ verejne dostupná ani v elektronickej podobe :) Možno raz.
      Zlodejka kníh ma na poličke ešte len čaká (už strašne dlho, ale raz sa k nej dostanem) a Analfabetka sa mi páčila omnoho viac ako Starček :)
      A snáď sa budú odporúčané knižky páčiť :)

      Odstrániť
  4. Z týchto kníh som čítala iba November 9 - skvelá kniha a Fangirl - od tej som mala asi priveľké očakávania a až tak ma nenadchla.

    Mnohé knihy z tohto zoznamu si ale ešte musím prečítať. Veľmi sa teším na We were liars lebo milujem príbehy kde je nejaká záhada alebo nejaký zvrat a túto všetci tak opisujú.

    Ach, zasa ma len tento článok frustroval, lebo som bola pripravená sa pustiť do nejakých sérií, ale ty si mi pripomenula koľko stand alone kníh si ešte musím prečítať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj, bude článok aj na série :D :D

      Odstrániť
    2. Tak toho sa snáď bojím ešte viac. :D

      Odstrániť
    3. Ani nemusíš, myslím, že iba tri sú tam také menej známe :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.