štvrtok 2. februára 2017

Knižné zhrnutie - január

Už dlho som toho neprečítala toľko, ako minulý mesiac. 14 kníh! Teda jedno bola novela a dve mangy, ale aj tak. Myslím, že je za to zodpovedné skúškové, ktoré som mala dva týždne, lebo naozaj moc sa mi nechcelo učiť a tak som radšej čítala a učila sa na skúšky deň večer pred skúškou. Dve som si síce zopakovala a zvládla na druhýkrát a jeden dobrovoľne prenášam (chápte - vzdala som to po prvom termíne), ale inak som to zvládla.
Takže pointa je, že som bola aktívna aspoň čo sa týka čítania, fotenia na Instagram a blogovania. 

The Favorite (Kiera Cass)
Mojou prvou "knihou" tohoto roka bola novelka k Selekcii (potrebovala som proste niečo dobré ako prvú knihu tohoto roka). Tá séria je moja guilty pleasure a týmto príbehom o Marlee a Carterovi som ju žiaľ celú uzavrela. Bude mi chýbať. Akurát nechápem, prečo som to nečítala už skôr.
5/5*





Diamantový dvor (Richelle Mead) 
Ako som spomenula, potrebovala som niečo dobré a keďže som mala rozčítanú túto knihu bolo mi jasné, že ona túto požiadavku nespĺňa. Kedysi jednej z mojich najobľúbenejších autoriek očividne došli nápady, o čom písať. Respektíve nápady by možno aj boli, ale nevie ich spracovať. Táto kniha je "živým" dôkazom. Odfláknutý svet, nuda, žiadne prekvapenia a vždy, keď ma to začínalo baviť, autorka spravila niečo, čím to opäť pokazila.
2/5*


Vězeň noci a mlhy (Anne Blankman) 
Túto knihu som mala na svojom wishliste už dlho. Niežeby to bolo zlé, ale proste očividne knihy týkajúce sa prvej alebo druhej svetovej vojny nie sú mojou šálkou kávy. Bolo to fajn, ale bolo to niečo iné, než som čakala. 
3/5*





Super awkward (Beth Garrod) 
Toto bola veľmi milá a vtipná oddychovka. Páčil sa mi ten netypický koniec na dievčenský román. Avšak cítila som sa na to trochu stará, oveľa viac by som si to zamilovala tak pred piatimi rokmi. 
Rozhodne odporúčam, ale hlavne tak čitateľkám vo veku 13-15 rokov. 
4/5*





Heir of fire (Sarah J. Maas)
Konečne som po asi dvoch mesiacoch dočítala túto knihu. Neviem čím to je, že knihy od Sarah čítam vždy aspoň mesiac (a medzitým prečítam množstvo iných kníh). V tejto knihe ma prvá polka celkom nudila, nevedela som pri tom udržať pozornosť. Až potom sa to celkom rozbehlo. 
4/5*





Sedem minút po polnoci (Patrick Ness)
Tak som si povedala, že po roku by to chcelo re-reading. Minulý rok to bola jedna zo štyroch najlepších kníh, čo som čítala. Druhé čítanie bolo rovnako super ako prvá a tentokrát som revala nielen na konci, ale aj počas, lebo už som vedela, čo sa stane. Opäť som skončila úplne emočne vyžmýkaná, ale táto kniha za to stojí.
5/5*



milk and honey (Rupi Kaur) 
Ako ste si už mohli všimnúť, poéziu nečítam. S touto knihou som sa ale celkom často stretávala na zahraničnom booktube, tak som si to spontánne stiahla a začala rovno čítať. Úprimne, myslela som si, že prečítam tak dve-tri básničky, budem si vravieť, čo na tom ostatní vidia, zavriem to, pôjdem spať a viac sa k tomu nevrátim. Omyl. Hodinu som sa od toho neodlepila, tie básničky boli proste neskutočne krásne, smutné, reálne, surové a ja som sa do nich proste zamilovala. Som si istá, že toto bude jedna z najlepších kníh tohoto roka a určite sa k nej ešte vrátim. A potrebujem ju domov. 
5/5*
Fantastic beasts and where to find them: Original screenplay (J.K.Rowling)
Ok, túto knihu som nepotrebovala, lebo všetko som videla vo filme. Ale je neskutočne nádherná po grafickej stránke. A čítanie som si nesmierne užila, príbeh sa mi opäť prehrával pred očami, akoby som pozerala film.
5/5*




Death note: Zápisník smrti 1 (Cugumi Óba & Takeši Obata) 
Túto mangu som chcela čítať už naozaj dlho. A bolo to super. Navyše by sa mi taký zápisník občas hodil. 
5/5*







Death note: Zápisník smrti 2 (Cugumi Óba & Takeši Obata) 
... A rovno som prečítala aj dvojku, ktorá bola taktiež super. Navyše Kira je skvelý. Ešte by som potrebovala zohnať ostatné diely. 
5/5*







Zárezy smrti (Veronica Roth)
Na túto knihu som sa tešila naozaj moc. Dokonca som utekala na poštu hneď ako mi prišlo oznámenie, že na mňa čaká na pošte. Možno za to čiastočne môžu aj moje vysoké očakávanie, ale kniha sa mi vôbec nepáčila. Podľa mňa je veľmi preceňovaná. Chýbala jej akákoľvek originalita - bol to mix množstva iných príbehov, k postavám som si nevedela vytvoriť žiadne puto, väčšinu knihy sa vôbec nič nedialo a keď sa niečo začalo diať, už som bola tak znudená, že ma to vôbec nezaujímalo. Len som čakala celú knihu na nejaký zázrak, ktorý mi vyrazí dych a nič také sa nekonalo. 
1,5/5*

Marťan (Andy Weir)
Túto knihu som doma niečo vyše roka... myslím. A z ničoho nič som teraz dostala chuť prečítať si ju. Tak som to urobila, kým ma to neprejde. Prvých 60 strán som nerozumela asi 90% toho, čo tam bolo napísané, priveľa technických a vedeckých detailov. Hoci to bolo vtipné, tak som uvažovala, že to vzdám, ale nakoniec som bola rada, že som tak neurobila. Potom, čo NASA zistí, že je Mark nažive ma to začalo baviť o dosť viac (a nerozumela som už asi len 70% knihy). Ale bolo to super, vtipné a ten koniec vo mne vyvolal množstvo emócií. A to ani nemám rada sci-fi.
4,5/5*

Harry Potter and the Philosopher´s stone (J.K.Rowling)
Po tom, čo som v telke videla koniec dvojky, som sa rozhodla pustiť do môjho dlho plánovaného re-readingu série. Nemohla by som byť nadšenejšia, všetci viete, že je to môj najobľúbenejší príbeh na svete. A už som ho nečítala tak dlho... bol ten správny čas proste. Navyše mám teraz dva a pol týždňa voľna. A ako by som ich mohla využiť lepšie?
5/5* 




Harry Potter and the Chamber of secrets (J.K.Rowling)
Aj keď je to pravdepodobne môj najmenej obľúbený diel série, tak ho absolútne milujem a je stále vysoko nad ostatnými knihami. 
5/5*

4 komentáre:

  1. Ahoj alebo Dobrý deň  
    Píšem článok o najlepších slovenských knižných blogoch, a vybrala som aj tento....písala som ti na FB, tak ak si správu nájdeš, prosím, ozvi sa mi...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, nikde mi neprišla správa. Ani na blogový ani na osobný účet.

      Odstrániť
  2. Marťana som čítala a tiež sa mi veľmi páčil, takisto aj film. A Death Note som videla anime a bolo to úchvatné! Odporúčam pozrieť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to v pláne, ale keď som už začala s mangou, najradšej by som najprv dočítala tú :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.