nedeľa 28. mája 2017

Rozhovor s Peternelle van Arsdale

Peternelle van Arsdale svojim debutom Netvor je zver spôsobila celkom veľké haló. Minimálne u nás. Ja som sa síce ku knihe ešte nedostala, ale našla si dosť veľa priaznivcov a tak som si ja nemohla nechať ujsť príležitosť autorku vyspovedať, lebo rozhovorom s autormi nie je nikdy dosť.
(Takže ak máte nejaký nápad, komu napísať, dajte vedieť a ja ho/ju určite kontaktujem. Aj keď samozrejme neručím za to, že ten autor odpíše.)

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu knihy? 
Predovšetkým klasické rozprávky bratov Grimmovcov a ďalšie, ktoré som čítala ako dieťa. Ich temnota a morálne nejasnosti ma už vtedy fascinovali - nie je vždy jasné, kto je skutočné monštrum. Tiež milujem gotické príbehy ako Dracula od Brama Stokera či Jane Eyre od Charlotte Bronte. Milujem tú desivú atmosféru.

2. Kedy ste začali písať? 
Dlho som bola editorkou a neplánovala napísať knihu, až kým som nemala inšpiráciu napísať middle grade fantasy tak desať rokov dozadu. Bol to môj prvý pokus a o pár rokov neskôr som dostala nápad na Netvora.

3. Kto sú vaši obľúbení autori?

Spomedzi tých žijúcich to je Margaret Atwood, Phillip Pullman a Neil Gaiman.

4. Chceli by ste vidieť Netvora sfilmovaného? Máte vysnené obsadenie? 
Veľmi by som ho chcela vidieť sfilmovaného a dúfam, že tvorcovia by mali nejakú skvelú víziu ako to urobiť. Myslím, že vizuálne média sú veľmi odlišné od tých písaných, takže nepredpokladám, že by som nad tým mala nejakú kontrolu. Nemám žiadne vysnené obsadenie a vlastne by som uvítala skôr nejakých neznámych hercov, ktorí by stvárnili moje postavy. Aspoň by ste daného herca nemali spojené už s niečim iným.

5. Kto je vašou najobľúbenejšou postavou z vašej knihy? A máte nejakú, ktorú naopak, veľmi nemusíte?
Mám dve obľúbené: Alys, ktorá je moja hlavná postava a Mama, jej adoptívna matka. Alys mi láme srdce, lebo zúfalo chce byť dobrá, ale obáva sa, že je zlá. A obdivujem Mamu - je to silná žena, ktorá sa stará o iné ženy v časoch, kedy je to naozaj náročné kvôli patriarchálnej mocenskej štruktúre. A k postavám, ktoré nemám rada... práve tú patriarchálnu štruktúru.

6. Píšete niečo ďalšie? 
Napísala som nejaké poviedky (nájdete ich na mojej stránke). A pracujem na mojom druhom románe, ktorý bude taktiež temnou rozprávkou. Po tom, čo som dokončila Netvora, ku mne stále plynuli ďalšie slová. Asi som menej nesmelá.

7. Ako by ste popísali Netvora, aby ste prilákali ďalších čitateľov?
Tak tá je ťažká. Tvrdo som pracovala na svojom písaní a je pre mňa dôležité, aby som bola originálna, tak dúfam, že to budú brať ako hodnotnú literatúru. Zároveň všetci chceme predovšetkým dobrý príbeh. A moja kniha je temná, desivá, napínavá, ale zároveň krásna.

4 komentáre:

  1. Zajímavý rozhovor :) Musím však říct, že kniha mě moc neláká... (narazila jsem někde na přirovnání ke Smrtné zimě, která se mi moc nelíbila)

    Rozhovorů se Samanthou Shannon není nikdy dost :) Jinak bych si ráda přečetla pár slov třeba od Marissy Meyer, Sarah J. Maas, Renée Ahdieh nebo Petry Stehlíkové :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som Smrtnú zimu nečítala, tak neviem posúdiť. Ale nespoliehala by som sa moc na prirovnávania. :D

      Uff, no skúsim. Ale Sarah a Renée som písala už niekoľkokrát a nikdy som sa nedočkala odpovede :/ Pri Marisse som ale bola doteraz presvedčená, že som s ňou rozhovor robila, ale očividne nie, to ma prekvapilo :D Očividne len Blogtour :D

      Odstrániť
    2. Škoda... Marissu jsem pod štítkem nenašla, takže pravděpodobně ne :D

      Odstrániť
    3. Hej, ani ja nie :D Preto ma to prekvapilo. Určite sa jej ale ozvem :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.