nedeľa 4. júna 2017

Knižné zhrnutie - máj

V máji sa mi opäť podarilo prečítať toho pomerne veľa. Hlavne preto, že polovicu mesiaca som bola doma, keďže som odišla zo školy. Taktiež sa mi podarilo prečítať množstvo skvelých kníh, takže už dlho nebol wrap-up s tak vysokým hodnotením :D
Tento mesiac sa nesie v znamení roztomilosti...

Attachments (Rainbow Rowell)
Žiaľ, hneď prvá kniha, ktorú som v máji dočítala bola pre mňa obrovským sklamaním a najhoršou knihou mesiaca. Milujem Rainbow Rowell, patrí k mojim najobľúbenejším autorkám, ale jej debut bol proste krok vedľa. Ak neviete, toto je kniha o Lincolnovi, ktorého firma najala na to, aby čítal maily kolegom, či neriešia cez pracovnú dobu niečo nevhodné. Maily Beth a Jennifer sa tam ocitajú celkom často... a on sa skrz tých mailov zamiluje do Beth. Uznávam, že pár scén bolo cute, ale inak to bolo skôr creepy. Obrovské narušenie súkromia a on už bol časom ako stalker. To nebolo romantické proste.
2/5*


re-reading: Cinder & Ella (Kelly Oram) 
Túto knihu som čítala už pred dvoma rokmi a fakt sa mi moc páčila. Teraz v apríli vyšlo pokračovanie, tak som pred ním proste potrebovala re-reading. A bolo to dokonalé ako prvýkrát, neskutočne roztomilá a skvelá knižka. A milujem Briana Olivera! Rozhodne odporúčam. Taktiež ak sa chystáte začať čítať po anglicky, toto je skvelá voľba.
5/5*




A Court of wings and ruin (Sarah J. Maas)
V apríli som čítala dvojku a tá bola absolútne dokonalá. Takže do tejto som sa musela pustiť okamžite ako bola kniha dostupná. Dokonalosti dvojky sa nevyrovnala, ale tá nasadila latku tak vysoko, že som to ani neočakávala, takže som nebola sklamaná a aj túto knihu som si naozaj užila.
Teším sa na ďalšie.
5/5*




Wings and embers (Sarah J. Maas) 
(Sorry nemala som nejaký iný obrázok, čo som sem mohla dať.)
Toto bola bonusová scéna, ktorá sa nachádza v nejakej špeciálnej edícií ACOMAFu a je to o Cassianovi a Neste. Tých dvoch milujem a toto bola skvelá scéna.
5/5*





Dievča vo vlaku (Paula Hawkins)
Túto knihu som si už istú dobu fakt chcela prečítať, ale vôbec som nečakala, že bude tak fantastická! Viem, že názory na ňu sa dosť rozchádzajú, niektorí ju považujú za nudnú, ale ja som si to neskutočne užila. V tejto knihe je totiž podstatnejšia psychologizácia postáv než samotný dej a autorka napísala všetky postavy perfektne. Hlavne o Rachel som milovala čítať, pretože to bola tak unikátna postava a ja som si moc užila vidieť to jej zmýšľanie. Skrátka perfektná kniha a neviem sa dočkať knihy Do vody.
5/5*


Say car for me (Kelly Oram)
(Opäť som nemala aký iný obrázok sem dať.)
Toto bola krátka poviedka, ktorá ukazovala prvé stretnutie Elly a Briana z jeho pohľadu. A ako som už spomenula, Briana milujem a toto bolo proste strašne zlaté.
5/5*





Triumf (Peter Sasín)
Ako ste si isto všimli, motivačné knihy nečítam. Ale tu som spravila výnimku a naozaj sa to vyplatilo. Ďalšia skvelá kniha. A táto mi pre zmenu aj naozaj pomohla. Rozhodne vám ju odporúčam.
Recenzia
5/5*





Cantervillské strašidlo, Obraz Doriana Graya (Oscar Wilde)
Moja májová klasika pre Classics book club.
Cantervillské strašidlo bola taká vtipná poviedka. Ale viac k tomu nemám akosi čo povedať.
3,5/5*
Obraz Doriana Graya som si chcela prečítať už niekoľko rokov. Kniha sa mi čítala dosť pomaly, boli tam také nudnejšie časti, ale inak som si to naozaj užila. Len ma mrzelo, že autor len spomínal, že Dorian spravil hrozné veci, ale čitateľ sa nedozvedá aké. Mňa by to zaujímalo. Obľúbila som si ale lorda Henryho. A musím si čoskoro pozrieť film!
4/5*

The Upside of unrequited (Becky Albertalli)
Simon je jednou z mojich najobľúbenejších kníh vôbec, takže na autorkinu druhú knihu som sa naozaj tešila. Na začiatku ma dosť otravovala tá prehnaná diverzita, ale potom to bolo roztomilé, fakt vtipné a knižku som si naozaj užila. Becky navyše píše postavy, s ktorými sa dá veľmi ľahučko stotožniť. Takže síce sa táto kniha jej debutu nevyrovná, rozhodne za prečítanie stojí.
4/5*




Happily ever after (Kelly Oram) 
Po Becky som mala chuť pokračovať s roztomilými knižkami a tak toto bola jasná voľba, pretože som sa na to chystala od dočítania jednotky ACOWARu. Knižka si zachovala kvalitu jednotky, opäť som sa usmievala ako idiot, čo to bolo také zlaté a dočkala som sa skvelého konca. Milujem obe tie postavy a celú túto sériu.
5/5*




re-reading: V is for Virgin (Kelly Oram)
Toto bola prvá kniha, ktorú som pred vyše tromi rokmi čítala v angličtine. Takže som vtedy aspoň tretine nerozumela a teraz konečne viem, o čom to celé bolo. Navyše som sa nejako nikdy nedostala k pokračovaniu, takže re-reading bol nutný. Opäť veľmi milá kniha z pera Kelly Oram, aj keď Cinder & Elle sa nevyrovná.
3,5/5*




A is for abstinence (Kelly Oram)
Tak toto bolo lepšie ako jednotka. Kyla som si tu zamilovala ešte viac ako predtým (aj keď Brian u mňa bezkonkurenčne vyhráva spomedzi jej kníh.) A koniec ako si zaslúžili oni, aj my, čitatelia. Bolo to pekné.
4/5*






Temná hmota (Brian Crouch)
(Alebo už mi roztomilých kníh stačilo.)
Na túto knihu som sa dlho tešila, ale žiaľ nesplnila moje očakávania. Fascinujúci koncept aj všetko, ale celý ten príbeh išiel mimo mňa a postavy mi boli maximálne ľahostajné. Škoda.
Recenzia
3/5*

2 komentáre:

  1. V is for Virgin mě docela bavilo, ale do A for Abstinance jsem se prostě nemohla začíst a nějak mě to nebralo. :D Asi to bude tím skokem po X letech, já jsem prostě přes ty klasické young adultky. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.